Har en söksida där jag vill kunna växla mellan enkel sökning och advancerad sökning via ett klick. Men min idé om att använda en LinkButton verkar inte fungera. Det händer ingenting när man klickar på den. Du skapar en ny linkbutton i SimpleSearch och i AdSearch, men du lägger aldrig till kontrollerna?, Jag tror att du har tänkt fel då New kommandot skapar en helt ny LinkButton varje gång du använder det, Vill du få fram dina linkbuttons bör du lägga till dem Mattias: Länken syns, när jag trycker på den så blir det nån form av postback, men AdvSearch_Click eller SimpleSearch_Click körs inte. Varför skapar du bara inte en vanlig link button i design läget?, sedan kopplar en event till den, Du kan göra ungefär såhärLinkButton: Inget händer vid click/command
Här är koden i korthet:
<code>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
if (!IsPostBack)
{
SimpleSearch();
}
}
private void SimpleSearch()
{
//Kod för att skapa tabell och dyl
LinkButton link = new LinkButton();
link.Text = "Advancerad sökning";
link.Command +=new CommandEventHandler(AdvSearch_Click);
}
private void AdvSearch()
{
//Kod för att skapa tabell och dyl
LinkButton link = new LinkButton();
link.Text = "Enkel sökning";
link.Command +=new CommandEventHandler(SimpleSearch_Click);
}
private void AdvSearch_Click(object sender, System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs e)
{
AdvSearch();
}
private void SimpleSearch_Click(object sender, System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs e)
{
SimpleSearch();
}
</code>Sv: LinkButton: Inget händer vid click/command
this.Controls.Add(link);
Sv:LinkButton: Inget händer vid click/command
Emma: Kopplat?
-----
Vet inte om detta är samma problem men när man trycker Enter i Textboxen så blir även det en postback men inte den som är kopplad till sök-knappen.
Alla kontroller skapas på serversidan, jag lägger baa in dem i en Panel.Sv: LinkButton: Inget händer vid click/command
if(linkbutton1.text == "Advanced")
{
// Avancerad sökning här
}
else if(linkbutton1.text == "Simple")
{
// Simpel sökning här
}