Hej! arrayen.Rank - Antalet dimensioner Hur gör jag för att få ner hela arrayen i en xml-fil? Titta på XmlSerializer, eller vad de nu heter. Borde vara lätt att hitta exempelkod. Provat detta nu, men får ett fel. Bifoagr min kod för att se om du kan se något fel.Ta ut värden ur flerdimensionell array
Jag har ett objekt "ws.fetchRaceDayCalendar().raceDayInfos". Denna består avflera dimensioner. Jag vill kunna ta ut datan ur denna. Hur gör jag det. Har kollat runt lite på nätet, men kände att jag behöver mer hjälp.
Hur skall jag gå till väga för att få ut alla dimensionerna. Jag vet inte hur många dim det är
/TyronneSv: Ta ut värden ur flerdimensionell array
arrayen.GetLength(x) - Längden på arrayen i dimension xSv:Ta ut värden ur flerdimensionell array
/Tyronne<Sv: Ta ut värden ur flerdimensionell array
Sv:Ta ut värden ur flerdimensionell array
<code>
//Metod hämtat från webservicen
PartnerInfoServiceWrapper ws = new PartnerInfoServiceWrapper();
ws.UserName="tipskungen_user";
ws.UserPassword = "rg74TutC";
toolStripStatusLabel1.Text = "Verifierar användarnamn och lösenord...";
StreamWriter sw = new StreamWriter("test.xml");
XmlSerializer xr = new XmlSerializer(typeof(object));
xr.Serialize(sw, ws.fetchRaceDayCalendarSimple().raceDay);
</code>
ws.fetchRaceDayCalendarSimple().raceDay är ju hämtat från en webservice som innehåller en massa data i olika dimensionser.
System.InvalidOperationException was unhandled
Message="There was an error generating the XML document."
Source="System.Xml"
StackTrace:
at System.Xml.Serialization.XmlSerializer.Serialize(XmlWriter xmlWriter, Object o, XmlSerializerNamespaces namespaces, String encodingStyle, String id)
at System.Xml.Serialization.XmlSerializer.Serialize(TextWriter textWriter, Object o)
at ATG_Manager.frmMain.button1_Click(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\Administratör_Copiad\Mina dokument\Visual Studio 2005\Projects\ATG Manager\ATG Manager\frmMain.cs:line 42
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
at System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)
at System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
at System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
at System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
at System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)
at ATG_Manager.Program.Main() in C:\Documents and Settings\Administratör_Copiad\Mina dokument\Visual Studio 2005\Projects\ATG Manager\ATG Manager\Program.cs:line 17
at System.AppDomain.nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
at System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
at Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()