Jag jobbar med ett projekt där vi insett att vi behöver några bra komponenter. Främst behöver vi en grid-komponent och en kalender-komponent med möjlighet att visa / redigera scheman. När det gäller grid så kör jag med Essential Grid från Syncfusion (http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A4&Number=726721&page=0&view=collapsed&sb=5&vc=1&Mode=). Jag har dock inte testat någon annan på 2.5 år (då jag valde denna) så det kanske finns bra alternativ nu...Bästa tredjepartskomponenterna?
Det finns ju massor av komponenter att köpa eller som freeware, men vi vill ha de bästa...
Därför undrar jag om någon kan rekommendera / har erfarenhet av några sådana komponenter. Främst gäller det WinForms, men även aspx-komponenter kommer senare att behövas. Det spelar ingen roll om komponenterna kostar pengar eller är freeware.
Tack på förhand!
/PelleSv: Bästa tredjepartskomponenterna?
Om man börjar med problemen:
- Ganska komplex om man ska använda mer avancerade funktioner.
- Lite buggig, jag har säkert rapporterat in 5 buggar under denna tiden (som har rättats).
- Ingen dokumentation om hur komponenten fungerar "på djupet", alltså lite svårt att få till avancerade saker.
- Syncfusion är dåliga på att släppa versioner när det är planerat. De brukar skriva på diskussionsforumen när nya versioner är på väg och när de ska släppas, men det stämmer aldrig, det är ALLTID försenat.
Bra saker:
- Supporten! Deras supportavdelning är verkligen överlägsen allt annat jag har varit i kontakt med. Dom löser alla problem och det väldigt fort (man får alltid svar över natten).
- Utvecklarna lyssnar. Jag har som jag skrev hittat en del buggar vilket kanske inte är så bra, men dom fixar det oftast ganska bra.
- Man kan göra "allt". Jag har haft många avancerade önskemål, allt går att lösa (med hjälp av supporten).
Jag tycker att Essential Grid fungerar riktigt bra. Problemet är väl egentligen dokumentationen, men supporten avhjälper det istället.
/Johan