Sitter och letar lite på nätet om listview i C# och hur man lättast skriver ut ifrån en sådan. Ok, jag har löst problemet, det blev djupforskning i MSDN så nu har jag fått det att fungera.ListView Print i C#
Hittar en hel del svar på Google men det känns som blandad kvalitet på koden och många av dem fungerar inte i VS.NET 2005 och att själv översätta dessa till nyare känns som jag misslyckats med.
Vad jag är ute efter är att jag har en "räknare" till en Touchscreen dör du klickar på tal sedan produkt.
Till exempel : "12:00:- [Spik]" och detta kommer upp en en listview nedan.
Sedan vill jag skriva ut detta på en kvittoskrivare.
Skulle vilja göra en klass som är lätt att anropa till detta och då kommer vi till nästa problem.
Jag vill inte ha en dialog, (Skriv ut med egenskaper och allt), och helst ingen dialog som säger "Printing...").
(Den kan man lösa genom att dölja den bakom det andra formuläret men om det finns ett annat sätt vore jag glad.
sedan vore det helt underbart om man kunde hämta en design till kvittot från tex en INI fil, (jag vet, många anser att det är föråldrat men jag har massor med nytta av det).
Vore kul med förslag..
Tack på förhand....
/DSv: ListView Print i C#
Jag kommer att lägga upp koden lite senare för de som vill ha den, gjorde den som en klass.
Skrev även en klass för INI filer som fungerar bra. Även denna kommer jag att lägga upp sedan.
Systemet är nästan klart och ska levereras på tisdag, har bara ett problem kvar, tar det i en annan tråd.