Hej, det finns en fin NativeWindow klass i .net Japp, den finns och den har jag gjort en fin implementation av, problemet är att programmet jag subclassa i det här fallet ligger i en helt annan process och är ett win32-program, därmed är inte NativeWindow ett alternativ.. då hade det ju inte fungerat med setwindowlong heller...Subclassing eller hooks, tips?
Jag har ett problem, jag har en kommersiell applikation som jag skulle vilja fånga några events ifrån i min egna c#-applikation. Jag gjorde en eminent klass precis likadant som jag skulle ha gjort i VB6 med setwindowlong och försökte subclassa programmet i fråga men det gick inte och efter lite efterforskningar på nätet så visade det sig att den tekniken jag var van vid att använda inte fungerar överhuvudtaget från C#.
Så nu undrar jag om det finns någon (helst freeware eller opensource) dll som kan ta emot ett hWnd samt en delegat för att kunna genomföra min subclassing. Liknande lösningar och länkar till liknande lösningar är också intressanta.
Tack på förhand.Sv: Subclassing eller hooks, tips?
public class MyHook : NativeWindow
{
public MyHook(IntPtr hWnd)
{
this.AssignHandle(hWnd);
}
protected override void WndProc(ref Message m)
{
base.WndProc(ref m);
}
}
den kan du ärva och skicka in ett hwnd och sedan göra vad du vill i wndproc metoden
//Roger
Sv:Subclassing eller hooks, tips?
Sv: Subclassing eller hooks, tips?
att subclassa med nativewindow är exakt samma som att subclassa i vb6 med setwindowlong.