Hej! Jag sitter inte på svaret, men jag minns att det var en del att tänka på när jag gjorde detta för ett par år sedan.. Det ska funka att installera med InstallUtil i SDK eller i VS ska du skapa en speciell form av msi.. "service installer"...typ.. googla.. :) Heh, inte mycket till hjälp och google har jag redan brukat. Jag vill att du använder ordet googla och att du markerar tråden som löst.... barasåruvetdet. Ser inte varför jag ska markera tråden som löst? Förvisso fungerar det nu men en förklaring på min initiala fråga har jag inte fått. Fortsätter vänta på det. Du får antagligen felet eftersom tjänsten inte var korrekt installerad. Som sagt, jag vet att jag måste göra en speciell installer men jag vill ändå veta om nån har fått samma fel som mig. Är detta lösningen på ditt problem? Nja, nu tycker vi bevisligen olika men frågan var vad ett visst felmeddelande betydde. Jag ber om burträsk för min senaste formulering. Lösningen är givetvis inte att nån annan haft samma fel utan om nån vet varför det uppkommer. Vi kanske kan vara enade i åsikten att trådens rubrik ännu inte är besvarad? Felmeddelandet är ju hyffsat generiskt. Dvs det säger egentligen ingenting om den faktiska orsaken. Jag kan tänka mig att det enda sätt som man kan gå till botten med detta och få ett heltäckande svar, är att du kontaktar Microsoft (betal-) support och ber att få förklaringar från ansvariga programmerare av den här delen av Windows. Det är sannolikt bara de som kan ge dig den heltäckande föraklaring som du är ute efter. Lycka till =) Alla lycka till är bra att ha med sig på vägen.Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta till
Jag har gjort en tjänst som jag packat in i ett .msi paket. Installation går bra men min tjänst hittas inte i listan med de andra tjänsterna. I eventloggen för min tjänst finns meddelandet som står i rubriken, ytterst svårtolkat. Eller?
Edit: Allt kom inte med, här är hela felet:
"Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta till tjänsthanteraren"Sv: Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Sv:Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Jag hade paketerat min service som brukligt med en msi. Nåväl, jag gjorde om min service från start och struntade i msi-paket och körde en hederlig installutil för att dra igång tjänsten och då slapp jag detta kryptiska meddelande. Osäker på vart felet egentligen låg.
OT: Rörande googla, google vill att man ska säga "Do a google search". Basåruvete!Sv: Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Sv: Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Som jag skrev. Du måste göra en speciell service installer.. Den gör väl typ samma sak som InstallUtil.Sv:Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Sv: Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Att du måste få reda på om fler har haft samma problem?
Och detta är det enda som kan få dig att stänga tråden och märka den som löst....? :)
Skumt resonemang....Sv:Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta
Nå, jag låter tråden vara öppen ett tag och om inget svar inkommer stänger jag den. Då borde vi båda bli nöjda? :-)Sv: Vad betyder: "Service cannot be started. Tjänstprocessen kunde inte ansluta