Hej! Halloj, eftersom jag är skyldig till själva felmeddelandet så kanske jag kan försöka svara då :-) Nepp, klassen (om du tänker på Field) är inte i mappningsfilen, för om jag lägger den där så får jag error om att den saknar kolumner och sådant. skulle du kunna maila mappningsfilen till info [at] puzzleframework.com ?Krångel med NPersist!
Jag håller på med NPersist, och har stött på ett problem. Jag har en property/fält som ska vara en klass (field), denna klass ska dock inte vara hanterad av NPersist (eller rättare sagt den ska inte finnas i databasen). Detta funkar dock inte, får följande felmeddelande: "Object is not a NPersist managed object, do not use 'new' on Entities. (Property='Field', Owner=PrintSettingFieldAopProxy)".
Kör följande kod:
f.Field = (Field)lstFields.Items[i];
lstFields.Items[i] är ett Field som läggs till på ett annat ställe i koden.
Någon som vet hur man löser detta?Sv: Krångel med NPersist!
Är det så att du specat din property i själva mappningsfilen?
Så att npersist tror att den ingår i själva persistence mekanismen.
btw. brukade inte du hänga i örebro på dalnet förr?
(känner igen popsork från någe , kan vara därifrån.. kan ju iof vara härifrån oxo :-P)Sv:Krångel med NPersist!
Det är inte helt omöjligt, men kan inte minnas att jag gjort det :)Sv: Krångel med NPersist!
det låter iaf som att np försöker ta kontrollen över din property,
normal ska det bara ske om propertyn ingår i mappningsfilen , så det vore intressant o se vad det kan bero på..
//Roger