Hej jag får felmeddelande 18 på detta det är datetime.now i sql satsen som spökar jag förstår inte varför... jag har Utstamplad som datetime i mssql. Måste jag parsa datetime.now på nåt sätt?? Hej Det är nog detta som är problemet någonstans ... Vilken databas? Det förekommer både # och ' runt datum. Så något av dessa alternativ borde fungera. Men för att slippa problemen borde du använda parametrar istället. jA! Det nedre alternativet fungerade alldeles utmärkt, kanon. Problem att lägga in Datetime i databas
conn.Open();
SqlCommand utloggcommand = conn.CreateCommand();
utloggcommand.CommandText = "UPDATE Stampling SET kontroll = 0, Utstamplad =" + DateTime.Now + " where Userid = " + Text2.Value;
utloggcommand.ExecuteNonQuery();Sv: Problem att lägga in Datetime i databas
Tror att datetime i mssql är en sträng(string) som följer formatet (yyyy-MM-dd hh:mm:ss). Och felet du får beror på att DateTime.Now är ett object.
Så har du provat.
utloggcommand.CommandText = "UPDATE Stampling SET kontroll = 0, Utstamplad ='" + DateTime.Now.ToString() + "' where Userid = '" + Text2.Value + "'";Sv:Problem att lägga in Datetime i databas
Fick igenom detta fint men det var fel årtal i databasen sedan när jag kollade 1905 nånting
"UPDATE Stampling SET kontroll = 0, Utstamplad =" + DateTime.Now.ToShortDateString()+ " where Userid = " + Text2.Value;Sv: Problem att lägga in Datetime i databas
"UPDATE Stampling SET kontroll = 0, Utstamplad =#" + DateTime.Now.ToShortDateString()+ "# where Userid = " + Text2.Value;
"UPDATE Stampling SET kontroll = 0, Utstamplad ='" + DateTime.Now.ToShortDateString()+ "' where Userid = " + Text2.Value;
/JohanSv:Problem att lägga in Datetime i databas
Jag har inte lyckats hitta någon dokumentation om detta underliga med datetime..
Måste leta mer info om detta.
Tusen tack för all hjälp.