HEJ! Vad är det för exception och hur lyder meddelandet? Hej Johan och tack för ditt snabba svar:) som felmeddelandet säger, katalogen c:\windows\stinaklient5 finns inte.. Det har också jag frågat min kompis som ska ha programmet men inte fått nått bra svar.Kopiera filer i skrivskyddade WINDOWS mappen
Jag har problem när jag använder copy() för att kopiera data från en fil till en annan, bägge filerna ligger i WINDOWS mappen.
Det kastas ett exception som verkar ha att göra med rättigheter.
Nån som vet hur man kommer runt problemet?
MVH JensSv: Kopiera filer i skrivskyddade WINDOWS mappen
/JohanSv:Kopiera filer i skrivskyddade WINDOWS mappen
Här är medelandet:
System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\WINDOWS\Stinaklient5\Q_Stinaklient5.dat'.
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
at System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)
at System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options)
at System.IO.File.Create(String path)
at bjmanager.MainForm.ButtonsClick(Object sender, EventArgs e) in f:\bjmanager\MainForm.cs:line 273.
Jag vill kopiera Q_Stinaklient5.dat till en fil som heter Stinaklient5.dat
MVH JensSv: Kopiera filer i skrivskyddade WINDOWS mappen
men sen kommer ju frågan varför i h*vete du sparar datan där ? :)Sv:Kopiera filer i skrivskyddade WINDOWS mappen
Tack för hjälpen i alla fall:)
Ska testa sen om det är det som är felet.
MVH Jens