Hej, innan jag påbörjar denna uppgiften vill jag bara kontrollera om någon annan har gjort något liknande? Dvs. komprimera filer till en zip-fil mha .net <b>Hej, innan jag påbörjar denna uppgiften vill jag bara kontrollera om någon annan har gjort något liknande? Dvs. komprimera filer till en zip-fil mha .net</b> <b>Hej, innan jag påbörjar denna uppgiften vill jag bara kontrollera om någon annan har gjort något liknande? Dvs. komprimera filer till en zip-fil mha .net</b> Har också använt SharpZipLib och det är väldigt effektivt.Att hämta filer från olika mappar och skapa en zip-fil
Tanken är att ha en windowsformulär eller webbsida som listar alla filer som finns i en mapp (c:\minafiler). Dessa filer har en kryssruta framför sig och de filer som är ikryssade kommer efter jag trycker på den gröna knappen att tillsammans hamna i en zippadfil.
Tacksam för svarSv: Att hämta filer från olika mappar och skapa en zip-fil
Finns massor av komponenter som gör det du söker, tex ExceedZip, SharpZipLib mm. Begränsar du operativet det skall köras på till WinXP eller 2003 server så finns det ju dessutom inbyggt.Sv: Att hämta filer från olika mappar och skapa en zip-fil
Japp, med SharpZipLib.
/JohanSv: Att hämta filer från olika mappar och skapa en zip-fil
Använder det i C#/ASP.NET. Fungerar bra att packa 20000 filer och få i en ZIP-fil.