Hej, Hej, Men borde jag inte kunna skriva en C# dll på samma sätt som jag skriver en C++ dll som sedan SQL Servern anropar? Ja det går, men är inte att rekommendera. SQL Server 2000 och CLR leker inte snällt tillsammans utan slåss om samma trådar och minne vilket i värsta fall kan krascha servern. Jaha...ja det var ju lite irriterande. Bäst att låta bli då med andra ord. :)Extended stored procedure
Nån som vet hur man gör för att skriva en extended stored procedure mot SQL 2000 i C#?
Vet hur man gör i C++, men de flesta saker o ting är ju så mycket enklare i C#. :)
Har letat på nätet men det enda jag hittar är om CLR i 2005, och det hjälper ju inte mig eftersom jag vill ha det i 2000.
Skulle vara jättebra om nån vet hur man gör eller länk där det finns info.
/MarkusSv: Extended stored procedure
det funkar inte med SQL Server 2000, då den inte fungerar som host för clr. Du får fortsätta skriva i C++ :-(
/JohannesSv:Extended stored procedure
SQL servern behöver ju inte kunna CLR, den ska bara anropa proceduren. Sen får man ju förstås ha .Net runtime på servern så att dllen kan exekvera.
Har för mig att det är nåt COM interface man ska använda, men har väldigt dålig koll på sånt både i C# o C++, och lyckas inte heller hitta nåt sätt att skirva en C# dll med interface mot SQL Server 2000. Kan vara att jag söker på fel saker.
/MarkusSv: Extended stored procedure
Sv:Extended stored procedure
Tack för svaren.