Jag sitter och jobbar med en applikation som egenterligen skulle konvertera från Paradox till SQL men så blev det inte, vi har konverterat över paradox dbs till txt filer istället och läser in dem så.Konverterings program med stora problem
Men så ska ju programmet vara dynamiskt, så jag skapade en string array som jag fyller i med columnernas innehåll och ska sedan skicka in detta i en SQL db varje index i arrayn motsvarar en column.
För att göra det dynamiskt så läser jag in första raden i filen först räknar antalet tecken på den raden som ska splitas bort, och dessa tecken räknas om så att det blir antalet gånger den ska skapa element i min array och fyller på den med första radens information.
50% av columnerna i första raden på txt filen är nullvärden och när jag sedan kör koden så stannar debuggern vid min string array och klagar på null exception, nån som har en lösning på detta?
Eller möjligtvis nån som vill sätta sig ner och kolla på koden (ganska mycket så vill inte posta den här) så kan jag skicka den via mail.
/David