Tjenare,Hur visar jag ett excelblad på ett windows form?
Jag skulle vilja visa upp ett excelblad på ett windows form. Dvs embedda det i formuläret.
Den enda lösningen jag har hittat hittills som funkar är att lägga dit en browsercontrol och köra .Navigate-metoden för att öppna kalkylen. Det jobbiga är då att man får frågan om man vill öppna eller spara dokumentet precis som man får om man klickar på en xls-länkad-länk i browsern.
Inte så snyggt.
Har testat att använda OWC-kontrollen (fattar som att det är den som browsern använder sig av för att visa) men jag hittar inget sätta att ladda mitt kalkylblad där när jag jobbar med en direkt instans av OWC. Den har en DataSource-property men hittar inga exempel på nätet om hur man kan använda den.
Har nån en anna lösning på hur jag bör göra. Jag vill alltså bara visa xls-dokumentet måste nödvändigtvis inte gå att editera då man troligtvis vill göra det genom att öppna upp excel på sidan om med det vanliga förfarandet:
Excel.ApplicationClass app = new Excel.ApplicationClass();
Excel.Workbook wb = app.Workbooks._Open("c:\\temp\\test.xls", 0, true, 5, "", "", true, Excel.XlPlatform.xlWindows, "\t", false, false, 0, true);
app.Visible = true;
Jag använder framework 2.0...
/Feffe