Har letat runt som en galning men kan inte hitta någon vettig kod som gör detta. Hej. Jag är också intresserad av detta, skulle vara tacksam för ngn liten ledtråd. Kan du inte kolla det genom att läsa taggarna för filen? Som man gör med bildfiler för att ta reda på kameramodell etc? Tack för ditt svar. Vet inte riktigt hur man gör det. Finns det något bra ställe man kan läsa hur det fungerar eller där det finns lite tips? Länge sedan jag höll på med sådant, dessutom kan det ibland skilja mellan olika filformat. Ibland måste man leta sig fram till rätt bitar och göra hex-konvertering för att få fram rätt värden. Men du kan ju alltid börja med det enklaste och se om du eventuellt får fram användbara attribut genom följande samling: Har testat med detta, men tyvärr finns det inte några attribut för det. Här kommer hur man gör en mediaspelare, där borde man kunna utläsa hur lång en film är? Jag förstår inte riktigt. "Här kommer..." Skulle det komma med en länk där? Ojojoj, sorry, my bad. Ska försöka hitta länken igen ;-)Ta reda på längd av en film
Vill bara kunna ta en filmfil och se hur lång den är.
Någon som vet?Sv: Ta reda på längd av en film
mvh CSv: Ta reda på längd av en film
Sv:Ta reda på längd av en film
Tack på förhand. Sv: Ta reda på längd av en film
System.IO.File.GetAttributes
(Kolla på MSDN för detaljer om hur man använder System.IO-klasserna om du är osäker! Där finns massor av information om olika typer av filoperationer.)Sv:Ta reda på längd av en film
Det hade varit grymt om det hade funnits någon motsvarighet till ID3-tag (mp3), men sådan tur har man förstås inte.Sv: Ta reda på längd av en film
Sv:Ta reda på längd av en film
Sv: Ta reda på längd av en film
[edit]
Osäker men det kan ha varit denna:
http://www.codeproject.com/cs/media/directshowmediaplayer.asp
[/edit]