Hej! på vilket sätt blir du utloggad? får du nåt felmeddelande? Sidan ligger tyvärr bakom våra brandväggar här så du kan tyvärr inte komma åt den. men då borde väl du få ett felmeddelande i den vanliga browsern? Jag får inget felmeddelande utan det öppnas bara ett nytt fönster med utloggningsmeddelandet. dina ord: Förstod bara inte vad du menade med att "testa att öppna popupen själv i en webbrowser kontrollen".WebBrowser kontrollen och popup:er
Har en Windowsapplikation där jag vill att användaren ska kunna surfa till en viss sida och sedan jobba med en web-applikation därifrån.
För detta använder jag mig av System.Windows.Form.webBrowser.
Första sidan som man surfar till är en inloggningssida och det fungerar att logga in och surfa runt.
Mitt problem dyker upp då web-applikationen ska öppna upp en popup, jag blir då utloggad.
Har testat att sätta web-applikationen som en trusted site men det verkar inte hjälpa, har heller inte hittat någon bra property på webBrowsern för att fixa detta.
Någon som har lite tips?
Tack på förhand!Sv:WebBrowser kontrollen och popup:er
Finns det nån möjlighet att jag kan få testa att skriva mot sidan direkt?
lita svårt att sia annars om orsaken!Sv: WebBrowser kontrollen och popup:er
Vet inte riktigt vad du menar med "på vilket sätt jag blir utloggad", men några felmeddelanden får jag inte.
Min tes är följande:
1. Jag loggar in i webapplikationen via webBrowser-kontrollen.
2. När sedan applikationen skapar en popup så använder den sig förmodligen(?) sig utav "vanliga" browsern som då känner av att jag inte varit inloggad på den tidigare och därför loggar ut mig igen.
Detta har jag bekräftat genom att testa att vara inloggad i en vanlig browser först innan jag kör min applikation och loggar in via webBrowser-kontrollen. Då funkar allt ok.Sv:WebBrowser kontrollen och popup:er
Du skulle kunna testa att öppna popupen själv i en webbrowser kontrollen.
Se över om du kan komma åt adressen!
detta kan göras med på flera olika sätt:
mouse over, kolla internet cachen eller källkoden till sidanSv: WebBrowser kontrollen och popup:er
Kan heller inte testa att öppna popupen själv eftersom det kräver att jag ska vara inloggad. Sv:WebBrowser kontrollen och popup:er
"Första sidan som man surfar till är en inloggningssida och det fungerar att logga in och surfa runt. "
då är du väl inloggad???Sv: WebBrowser kontrollen och popup:er
Det är ju det som är själva problemet, när jag försöker öppna popupen så blir jag utloggad... =)
Har dock äntligen löst problemet.
Använde mig istället av controllen axWebbrowser.
Mer info finns här: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;815714
Tack ändå för hjälpen!