Hej, Jag har varit med om liknande problem i .NET 1.1, då har det varit något problem med .NET Framewok. Avinstallation och installation av .NET Framework hjälpte då. Kan kanske vara värt ett försök. Hej,.NET Runtime 2.0 Error; Faulting application faulting module kernel32.dll
jag har ett mycket svårt och konstigt fel och jag gör en vild chansning om att någon hört talas om det.
Jag har skrivit ett program i C# (.NET 2.0) och nu plötsligt får jag följande mycket konstiga fel i Event Viewer (Application Log):
------------------
Faulting application sampoller.exe, version 1.0.0.0, stamp 4613939c, faulting module kernel32.dll, version 5.2.3790.2756, stamp 44c60f39, debug? 0, fault address 0x00015e02.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
------------------
Jag har sökt som en galning på delar ur ovanstående felmeddelande men hittar inget vettigt, inget som relaterar. Programmet (sampoller.exe) dör alltså rakt av.
I mitt program har jag också gjort det jag trodde var en slags felsäkring så att programmet inte ska dö om det blir ett UnhandledException, enligt nedan. Min "catch-all" verkar iaf inte fungera för detta fall.
Har någon hört talas om felmeddelandet ovan o vad det kan bero på?
<code>
static class Program
{
/// <summary>
/// The main entry point for the application.
/// </summary>
[STAThread]
static void Main(string[] args)
{
AppDomain currentDomain = AppDomain.CurrentDomain;
currentDomain.UnhandledException += new UnhandledExceptionEventHandler(MyHandler);
// Resten av koden som startar programmet
}
static void MyHandler(object sender, UnhandledExceptionEventArgs args)
{
Exception e = (Exception)args.ExceptionObject;
SRef.addLog("Unhandled exception at " + DateTime.Now.ToString() + ".\r\n " + e.Message + "\r\n" + e.InnerException + "\r\n" +
e.StackTrace + "\r\n" + e.Source);
}
}
</code>Sv: .NET Runtime 2.0 Error; Faulting application faulting module kernel32.dll
/JohanSv:.NET Runtime 2.0 Error; Faulting application faulting module kernel32.dll
tack för tipset. Jag ska testa det så snart jag hinner, så återkommer jag ifall problemet försvinner.
Tack.