Jag får fel så fort jag jag försöker skriva till en fil. Antar att det har med rättigheter att göra. Vilken användare kör .NET 3.0 (WPF) under? Min användare som jag kör är adimin och asp.net och iusr iwam har skriv och läs rättigheter. WPF har väl inget med asp.net att göra? En normal WPF app körs som den användare "som klickar på exen" Mina Document\Visual Studio 2005\Project\AXAMLBrowserApplication2Får System.Security.SecurityException fel
Här är det felmedelandet jag får:
<code>
"System.Security.SecurityException: Request for the permission of
type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.\r\n at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check
(Object demand, StackCrawlMark& stackMark, Boolean isPermSet)\r\n at System.Security.CodeAccessPermission.Demand()\r\n at System.IO.DirectoryInfo..ctor(String path)
\r\n at Media.Page1.getXMLUsingDOMCalls()\r\n at Media.Page1.btnClick(Object sender,
RoutedEventArgs e)\r\nThe action that failed was:\r\nDemand\r\nThe type of the first permission that
failed was:\r\nSystem.Security.Permissions.FileIOPermission\r\nThe Zone of the assembly that failed
was:\r\nMyComputer" string
</code>Sv: Får System.Security.SecurityException fel
Var befinner sej filen du försöker skriva, vilket operativ?Sv:Får System.Security.SecurityException fel
Windows XP Pro SP2