Hej, webbcalendern är ju förträfflig men det finns saker som förbryllar ibland. I en kalender visas dels alla dagar för innestående månad, men även föregående datum och nästkommande månads datum om de får plats. Hur får man bort dessa så bara innevarande månads datum visas? Hej Pelle (igen)! :) Hej igen :) Jag har gjort några serverkontroller som har baserats på Calendar-klassen, och då har jag skräddarsytt delar av renderingen genom att hooka en metod till DayRender-eventet. Då man kan direkt redigera innehåll i respektive "cell" i kalendern.webcalendar och alla datum
Sv: webcalendar och alla datum
Sätt ShowTitle till <b>false</b>.
Vill du bara ta bort bläddringspilarna kan du sätta ShowNextPrevMonth till <b>false</b> istället.
/Ted
www.tednyberg.com
EDIT: Sorry, missförstod frågan... :/ Kanske du kan använda en CSS-klass för att dölja dom genom att sätta klassen som egenskap för OtherMonthStyle?Sv:webcalendar och alla datum
Inte så, det är datumen som går under kategorin <OtherMonthDayStyle> Man kan sätta en annan färg på dessa poster, men det känns som overload att inte bara säga- ta inte med dessa alls.
Titta på juni och skicka in att selecteddate är 28/5. Då visas dessa rader i juni - kontrollens huvud visar juni men det borde rimligen stå maj som vald månad - men bara för att den går att visa i juni så verkar det bli tok - eller cyklar jag?Sv: webcalendar och alla datum
Men jag håller med, det hade varit smidigare att bara kunna sätta DisplayOtherMonth till false! :)