Hej! HejTimeout-problem
Är lite tom i huvudet så här i sommarvärmen :) Snart semester så...
Men till frågan.
Jag håller på med en webapp till en fotobutik (litet hobbyprojekt, så ni inte misstolkar mina förkunskaper). Det mesta är klart och fungerar bra.
Men när butiksansvariga vill ladda ner bilderna, var dom inte så sugna på att ladda ner en bild i taget, så jag skapade en funktion som zippade ihop bilderna till en fil.
Det fungerar också bra, dock blir det time out när det blir för många eller för stora bilder. Tyvärr är det browsern hos användaren som slår av och jag har inte direkt hittat något sätt att förlänga "time out-tiden".
Så jag tänkte höra om det var någon som hade något förslag på lösning?
Har nåra idéer, men det skulle innebära en hel del omkodning så jag hoppas på en bättre lösning och låter bli att nämna dom här, både för att jag inte vill verka dummare än jag redan är och för att inte leda in er på fel spår :)
Tack på förhand!Sv: Timeout-problem
Jag har gjort precis samma sak fast med andra filer än bilder.
Jag har fått det att funka med tiotusentals filer i en zip, som tar ca 100 mb. Browsern slår inte av trots att zippningen kan ta 5 min.
Jag har inte tillgång till koden just nu, men jag har för mig man kan sätta en time-out inställning i projektet, typ i web.config. Kanske även servern behöver ställas in (jag gjorde dock inte det).
Sen en annan viktig sak jag kom fram till. Från början skickade jag filen som en respons till användaren när den var klar (detta eftersom filen låg i en mapp anv. inte har tillgång till via webb). Det funkade bra, men ibland när det blev för många filer misslyckades det. Det visade sig att windows-servern läser in hela filen i RAM-minnet(!). Jag löste det genom att skapa filen i en mapp som anv. direkt kan komma åt via webb-browsern.
/André