Jag har en automatgenererad partial class som jag sedan i en egen partial klass bygger ut. Det jag skulle vilja göra är att overrida konstruktorn som finns i den automatgenererade koden, eftersom jag vill koppla på ett event där. eftersom kompilatorn sätter ihop partial delarna till en enda klass, så kommer det inte att lyckas att "overrida" konstruktorn ifall en dylik redan är definierad. Däremot kan du ju overloada den, men det gläder dej knappast.. Tyvärr har jag inte möjlighet att styra över koden som genereras, det är Orcas nya "Linq to SQL" feature som jag försöker använda. ..eller gör en ny konstruktor med en parameter som egentligen inte används. har du testat den nya betan? ..snabbt kollat verkar den sätta in ett anrop till en partial metod OnCreated() i konstruktorn. Jag har lagt ner Orcas-testandet tills vidare, men tack för svaren, de kan bli användbara när det blir skarp version...Overrida kontruktorn i partial class
Jag har försökt med NEW och OVERRIDE m m, men inte hittat något sätt. Går det att göra?
Btw jag använder Visual Studio.Net Codename Orcas, om det nu finns något nytt där som kan lösa problemet. Exempel
<code>
// Automatgenererad kod
public partial class Test
{
public Test()
{
}
}
</code>
<code>
// Min kod
public partial class Test
{
public new Test() // New fungerar inte...
{
// Här vill jag göra saker
}
}
</code>Sv: Overrida kontruktorn i partial class
Så, vad jag vet går det inte.
<tänker högt>
Vänta nu.. Orcas borde väl ha partial methods också, men det förutsätter väl i så fall att du kan modifiera kodgenereringen / templaten, och i så fall kunde man ju lika bra göra nån typ InitalizeComponent motsvarighet...
</tänker högt>Sv:Overrida kontruktorn i partial class
Ärva kan jag ju förstås göra, men jag tyckte inte det skulle behövas. Det finns ju ett skäl till att den genererar klasserna som Partial. Men det får väl bli det då...Sv: Overrida kontruktorn i partial class
/johan/Sv: Overrida kontruktorn i partial class
(och nej, partial methods funkade inte i beta 1 utan först i beta 2)
EDIT: tydligen bara vissa klasser som fick anropet.. :( Borde väl buggrapportera...Sv: Overrida kontruktorn i partial class