Hej! Hej Göran! Jag håller med om att Wrox böcker är välskrivna. Jag föredrar alltid dem framför t ex SAMS. Tack för positiva synpunkter om Wrox Press. Även Apress verkar ha ett bra utbud av C#-material, t.ex böcker av Gunnerson och Troelsen. Någon som har erfarenhet av dessa? har noll koll på vad apress har för C# böcker. Men rent generellt är jag bitter på apress pga obefintligt kundstöd / att dom tydligen inte bryr sej när man orkat varit duktig och skickat in errata ... Jag har "Pro ASP.NET 2.0 in C# 2005" fårn Apress av MacDonald och Szpuszta. den tycker jag är kanon. Vi hade den som kursbok på högskolan också, jag tycker den passar fint även som uppslagsbok. ISBN: 1-59059-496-7 Medhåller att Wrox böcker är mycket bra. Jag köper endast Wrox böcker idag, med något litet undantag för Apress böcker ibland. Börja med C# av Kari Watson är en bra början för den nyfikne C# kandidaten. Sen kan man gå på Professional C# och riktade böcker som ex Professional C# Data för fördjupning.C# självstudium
Jag vill lära mig C# från grunden och till mer avancerad nivå mha självstudium.
Mitt företag har tyvärr inte pengar till kurser och därför letar jag efter en eller
flera bra böcker, alternativt CD/DVD för självstudier i min egen takt.
Jag har erfarenhet av OO-programmering i VB.NET och en del andra språk/miljöer.
Tacksam för bra rekommendationer från dagens utbud!
/Mvh GöranSv: C# självstudium
Personligen har jag läst en hel del och fastnat mycket för Wrox böcker. De har en serie med ganska tjocka böcker som fungerar både att läsa från pärm till pärm och som uppslagsverk. På C# sidan har de framförallt 2 bra. En som heter "Begining Visual C# 2005" och en som heter "Professional C# 2005". Såg på deras web precis att de även har "C# 2005 Programmer's Reference", "Professional C# 2005 with .NET 3.0" och några till. Beror ju lite på vad man är på jakt efter.
Som sagt var, personligen passar deras böcker mig bra, men sånt är olika från person till person.
// ChrisSv:C# självstudium
Sv: C# självstudium
Sv:C# självstudium
Sv:C# självstudium
Sv: C# självstudium