Hej Hej, Det beror på. New website kommer inte att kompilera siten utan låta kompilera vid första request. Det funkar bra i de flesta fall och underlättar. Dessutom funkar Profile-providern med den lösningen och vill man sedan kompilera för publicering så finns det en Publish Website funktion som gör det.Newbie fråga visual studio och C-sharp
Är helt ny på visual studio 2005 och C-sharp. Frågan är säkert väldigt korkad, men:
Jag skall göra en webapplikation med bla db-anslutningar. Skall jag välja ett nytt projekt (i så fall vilket) eller skall jag välja "new web site" vilket känns mest naturligt. Behöver jag lägga till något manuellt sedan? (item)
Tack för att någon orkar svara på sådana här dumma frågor.Sv: Newbie fråga visual studio och C-sharp
Jag är i precis samma sits.
"new web site" ska du välja.
Ladda hem http://pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=536 från programarkivet.
Den är lättförstålig och informativ.Sv:Newbie fråga visual studio och C-sharp
Project versionen ger en kompilerad site varje gång man "kör" projektet... Kan vara användbart ibland. Vissa funktioner fungerar i project versionen och vissa i website versionen... Det är inte helt lätt att välja alltid...men web site brukar vara bästa alternativet...