Någon som har någon tutorial hu jag skriver ett program som infogar alternativ i högerklicksmenyn i windows. Vad jag vill åstakomma är att när jag i windows högermarkerar en eller flera filer så skall jag kunna välja mitt egna alternativ och de markerade filerna skall bli input till programmet. Vill du ett alternativ i "skicka till" så räcker det att lägga en genväg till programmet i C:\Documents and Settings\[profilnamn]\SendTo http://www.thescarms.com/vbasic/tipsexplorer.aspx Hm.. .NET ska inte läggas till i shell-grunkor, kommer ge buggar.. Så enkelt - men så mycket get kommer ge mig i tid!! För att om du skriver en dll som laddas in i explorer.exe, och du skriver för .net framework 2.0, så kommer allting fungera kanon. Likaså kan du ladda in en annan dll också skriven för .net _2.0_. Sedan försöker du ladda in ytterligare en dll, en gammal för _1.1_. PANG! Endast en version av .NET runtime är tillåten i samma _process_..Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
Sv: Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
/JohanSv:Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
Där har du tips på vad man ska skriva i registret... Lämpligen använder du installationprogrammet för din app för att göra registerskrivningen.Sv: Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
Sv:Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
TACK!Sv: Lägga till alternativ i windows explorers högerklicksmeny
Tänk nu snäppet vidare.. Säg att ditt gamla 1.1-program visar en spara-ruta, och sedan högerklickar du på någonting, och wips.. PANG! Din 2.0-grunka kommer smälla!