Hej! html mimetypen bör väl vara text/html och inte tvärtom, sen om det hjälper har jag ingen aning.. Oj, råkade skicka iväg kod jag testat och hacka sönder lite, en kollega sa att prova vända på det så jag gjorde det och råka skicka in det hit. Så ursprungligen så var mime: text/html, men samma felSkicka mail med HTML-taggar
Jag har skapat en mail-klass för att skicka iväg mailen. Det fungerar att skicka men inte att använda html i body om det kommer från en property. Hårdkodar jag strängen i Mail klassen så fungerar html.
Mail Klassen:
MailMessage message;
SmtpClient smtpClient;
private string m_body;
public string Body
{
get { return m_body; }
set { m_body = value; }
}
public bool SendMail()
{
MailAddress fromAddress = new MailAddress(m_senderAdress, m_senderName);
smtpClient.Host = "smtpclient.com";
message.From = fromAddress;
AlternateView htmlView = AlternateView.CreateAlternateViewFromString(m_body, null, "html/text");
AlternateView plainView = AlternateView.CreateAlternateViewFromString(System.Text.RegularExpressions.Regex.Replace(m_body, @"<(.|\n)*?>", string.Empty), null, "text/plain");
message.Subject = m_subject;
//message.Body = m_body.Replace(Environment.NewLine, "<br>");
//message.IsBodyHtml = true;
message.AlternateViews.Add(plainView);
message.AlternateViews.Add(htmlView);
try
{
smtpClient.Send(message);
return true;
}
catch
{
return false;
}
}
Koden som jag försöker skicka mailet från:
Mail myMail = new Mail();
myMail.AddReciver(txtEmail.Text);
myMail.Subject = txtEmailSubject.Text;
myMail.Body = txtEmailMessage.Text.Replace(Environment.NewLine, "<br>");
myMail.SenderName = "sendername";
myMail.SenderAdress = "info@whatever.se";
if (myMail.SendMail())
{
phMail.Visible = false;
lblMailSent.Text = String.Format("Ett e-post har skickats till {0}", txtEmail.Text);
lblMailSent.Visible = true;
}
Jag har debuggat igenom koden och m_body har <br> taggar som den ska. Men de kommer inte med i mailet alls! Jag har även testat skicka mailet med de bortkommenterade raderna i Mailklassen, samma fel.
Tacksam för hjälp/förslag. Kör .Net 2.0
Sv: Skicka mail med HTML-taggar
Sv:Skicka mail med HTML-taggar