Kommer CSharp kompilatorn med alla versioner av .NET Framework? CSC.exe distribueras så vitt jag vet tillsammans med SDK:n och den skall vara helt öppen att använda. Men jag är itne helt säker på att det inte finns någon finstilt text om användningen. va? btw. doo_ape på codeproject? Ja...men jag har ändå för mig att det kommer med SDK:n...men är inte helt hundra...men nästan...det är ju inte omöjligt för SDK installationen att lägga saker i framework katalogen. Installationen vet ju att den redan finns så att säga... Stämmer bra! Jag tror det kommer med frameworken. På t.ex. en webserver med ASP.NET stöd kompileras ju siten automatiskt och där behövs ingen SDK. Loggade precis in på en webserver där frameworken är det enda .NET-relaterade som är installerat och kollade, t.ex. csc.exe fanns där. Johan har rätt. kollade upp det lite grann. CSC kommer med Frameworket och inte SDK:n...sorry för mitt felaktiga inläggHur distribueras csc.exe?
Är det helt öppet att använda csc.exe i t.ex. utvecklingsverktyget SharpDevelop?Sv: Hur distribueras csc.exe?
Sv:Hur distribueras csc.exe?
csc.exe ligger ju i %windir%;Microsoft.NET\Framework\<version> med resten av *runtime* filerna. Sv: Hur distribueras csc.exe?
någon med det namnet hade postat exakt samma fråga där idag iaf :-PSv: Hur distribueras csc.exe?
Sv:Hur distribueras csc.exe?
Hänger ärven på CodeGuru med samma namn :-)
Se tråden: http://www.codeproject.com/script/Forums/View.aspx?fid=1649&msg=2434940Sv:Hur distribueras csc.exe?
/JohanSv: Hur distribueras csc.exe?