Jag har en solution fil som innehåller 4 projekt (två assembly - class library -, en web application och en windows application). Låter som den referensen inte borde finnas, speciellt inte om det är en webbapplikation där filerna bör ligga i en underkatalog till den virtuella webbsiten.problem med att ladda resource filer från web applikation
assembly nr1 innehåller .resx filer för exception handling från assembly nr2 använder följande kod för att komma åt .resx filrna.
KOD:
Assembly resourcesAssembly = Assembly.LoadFrom("CustomException.dll");
ResourceManager rm = new ResourceManager("CustomException.Resource1.kr-KD", resourcesAssembly);
String text = rm.GetString("Test");
return text;
från windows applikationen och web applikationen använder samma kod för att kasta en exception sedan anropar koden i assembly nr2 för att komma åt .resx filerna i assembly nr1 för att visa meddelandet.
när jag testar min kod från windows applikationen allting går bra men när jag testar från web applikationen går den inte bra och kastar följande exception på första raden i ovanstående kod.
Could not load file or assembly 'file:///C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\CustomException\CustomExcepti
on.dll' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
tack för hjälpenSv: problem med att ladda resource filer från web applikation