Har börjat jobba med Sharepoint Web Parts och stött på lite bekymmer som jag hoppas någon har ett svar på. Jag visar i min WebPart en view från en av mina listor enligt: Det har inte något med "vem" som ser datat att göra? Sidan borde ha med sig information om vem som tittar så om currentlist får med sig den parametern så borde det fungera rätt. Om du syfftar på inloggad användare så är det i båda fallen samma användare, både vid preview och när jag tittar på den inlaggd på sidan. Nu måste jag skaffa samarbetspartners på sharepoint! Hör av er om ni är intresserade att vara underkonsulter till oss på SWECO - vi har många projekt som kan tänkas bli av med er hjälp! Lyckades hitta följande lösning!: Tack för att du postade ett svar - det är ett viktigt mervärde. Toppen!Sharepoint Web Parts
writer.Write(currentList.Views["Slutförda"].Title);
writer.Write(currentList.Views["Slutförda"].RenderAsHtml());
När jag tittar på denna i previewläge i sharepoint får jag det resultat jag tänkt mig. Nämligen att vyn "Slutförda" skrivs ut.
När jag istället lägger till denna web part till en sharepoint sida skrivs inte min önskade vy (Slutförda) ut utan hela listan med alla objekt i listan.
WHY?Sv: Sharepoint Web Parts
Sv:Sharepoint Web Parts
raden writer.Write(currentList.Views["Slutförda"].Title) ger alltid samma korrekta svar, nämligen titeln "Slutförda".
Själva vyn som visas med writer.Write(currentList.Views["Slutförda"].RenderAsHtml()) skiljer sig dock..
Förutom att den visar alla items i listan så skuljer sig också vilka rubriker(columns/fields) som syns. I preview ser jag alla de rubriker som finns i vyn. I det andra fallet har jag bara en column...Sv: Sharepoint Web Parts
Hör av er till pelle.johansson@sweco.seSv:Sharepoint Web Parts
Hi, i was able to fix the problem.
Basically i changed the way i was taking the website context from
SPWeb = SPControl.Current.web;
To
string siteUrl = SPContext.Current.Site.Url;
string webUrl = SPContext.Current.Web.ServerRelativeUrl;
using (SPSite oSPsite = new SPSite(siteUrl))
{
using (SPWeb oSPWeb = oSPsite.OpenWeb(webUrl))
{
SPList srcList = webSite.Lists[listId];
SPView lstView = srcList.Views[viewId];
int nViewCount = srcList.GetItems(lstView).Count
}
}
Sv: Sharepoint Web Parts