Jag har gjort en windowsapplikation som skall starta automatiskt när Windows startar/ vid inloggning. Jag vill alltså att det skall finnas en genväg till programmet från autostart mappen för den som loggar in. Vet inte hur jag får till detta via vs2005 setup & deployment. Tips? Finns det någon bra guide "out there"? När windows startar och vid inloggning är väl två olika saker. Testat detta. Fattar inte vart jag skall peka genvägen om jag väljer create new shortcut? Lyckas bara få till en genväg (target) till Application Folder. Då öppnas ju den vid inloggning, inte riktigt vad jag vill åstakomma. Du måste skapa en Shortcut till din applikation, därefter "flyttar" du genvägen till mappen du vill ha den i. Tack för hjälpen. Jag var bara ett dubbelklick ifrån lösningen :-) (dubbelklicka på application folder och vips är min exe där)Autostarta winapplikation
ps: Pelle, det borde finnas ett deplyment forum här.Sv: Autostarta winapplikation
För att starta när windows startar lägger du till en task i Schemaläggaren. Tror du måste skriva ett "custom event" i VBScript för det.
För att lägga en genväg i autostartmappen högerklickar du på installationsprojektet:
View/File System
Du får då upp ett antal mappar. Högerklicka under dem:
Add Special Folder / User's startup folder
Öppna mappen och skapa en genväg i den.Sv:Autostarta winapplikation
Sv: Autostarta winapplikation
I ditt fall :
Högerklick på File System on ...
Add Special Folder.
Users startup.
/mickeSv:Autostarta winapplikation
ps: Satans knepigt att få hela förfarandet på svenska.