Jag har fått ett riktigt problem. Om nån beställer en tröja utan tryck, så är ju "transfer" tom och då plockas den väl inte ut i tex korgen och bekräftelse mm? Det beror ju på hur din "shop" är uppbyggd. Vad är det som är fel nu och hur är det gjort? Det fick jag faktiskt att funka. svårt att ge ett generellt svar på denna fråga, eftersom jag inte vet hur shoppen är uppbyggd gällande databas och kod, och vilka möjligheter som finns. Det finns ju olika kategorier med id. Jagskulle ju kunna kolla vilket id det är och ladda rätt User Control men det känns lite fel. Skulle kanske göra ett tillägg i databasen med en siffra som visar vilken User Control som ska laddas? Det är nog smidigast då man kanske ska lägga till nån ny kategori i framtiden så måste man ju ändra koden också då den är hårdkodad. Håller på att testa detta med att ladda in olika User Controls men får det inte att fungera, får felmeddelandet <b>CS1061: 'System.Web.UI.ControlCollection' does not contain a definition for 'add' and no extension method 'add' accepting a first argument of type 'System.Web.UI.ControlCollection' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)Beställning på olika sätt?
Jag har gjort en sida där man kan beställa tryck på tröjor, man köper alltså en tröja sen trycks det ett motiv på den. Nu ska det gå att köpa tröjor utan tryck också. Hur kan jag lösa detta då jag har "transfer" med i tex korgen, orderbekräftelse mm? Går det att lösa?Sv:Beställning på olika sätt?
Sv: Beställning på olika sätt?
/JohanSv:Beställning på olika sätt?
Men nu är problemet en grej jag har frågat om innan. När man ska se detaljer om produkterna så är detaljerna olika, frö tröjor med tryck ska bild på trycket visas och vilka plagg man kan få trycket på mm. när det gäller plagg utan tryck ska en bild visas på plagget men man ska inte kunna välja plagg mm.
Detta skulle jag kunna lösa med User Controls en detaljvisning för kläder med tryck och en för kläder utan tryck, men jag vet inte hur jag ska lösa det? Hur bestämmer jag vilken User Control som ska visas? Sv: Beställning på olika sätt?
Sv:Beställning på olika sätt?
Lägger jag till en siffra så kanmanju välja vilken User Control som skaladdas när man lägger in produkten.Sv:Beställning på olika sätt?
</b>. Har jag missat nåt namnområde? Jag har gjort så här:
.aspx
<code>
// Överst på sidan, efter Page Language...
<%@ Register TagPrefix="transferDetails" TagName="trans" Src="~/userControls/transferDetails.ascx" %>
</code>
.cs
<code>
if (Request.QueryString["catID"] != null)
{
catID = int.Parse(Request.QueryString["catID"].ToString());
if (catID == 3)
{
PlaceHolder1.Controls.add(Page.LoadControl("transferDetails.ascx"));
}
}
</code>
Hittade detta sätt i en av mina böcker.