Jag försöker installera .Net 3.0. Men det går inte. Här verkar det finnas en lösning http://www.youngcoders.com/showthread.php?t=28000 Jag kolla igenom det. Men det gick inte. Fanns de grejerna i machine.config för v. 2 som det stod där? Jag kom på vad felet var efter X anatal timmar.Kan inte instalera.Net 3.0
Jag hadde 3.5 beta förut och skulle nu installera 3.5 ( ej beta).
Installationen sa då att jag måste avinstallera tidigare versioner av .Net 3.5 vilket jag gjorde.
Sen körde jag installationen igen. Då stog det att .Net 3.0a inte var instellerad.
Ladda ner NYA 3.0 från microsoft.com och installera det då fick jag att jag hadde en nyare version en den som fans.
Då avinstelerade jag .Net 3.0 med och tänkte att nu funkar det men icke.
Trots att jag har avinstalerat det säget det fortfarande att jag har en nyare version än den jag instellerar.
Har tagit bort filerna i Microsoft.Net/framework 3.0
Detta är ett utdrag ut error logen
<code>
[05/15/08,03:06:10] VS Scenario: [2] CLaterVersionCheck failed : En senare version av programmet är redan installerad på datorn. Om du har problem med programmet använder du Lägg till eller ta bort program för att reparera eller avinstallera det.
[05/15/08,03:06:10] VS Scenario: [2] Failed to pass the Warnings/Blocks checks in CVSScenario::Start()
[05/15/08,03:11:42] VS Scenario: [2] CLaterVersionCheck failed : En senare version av programmet är redan installerad på datorn. Om du har problem med programmet använder du Lägg till eller ta bort program för att reparera eller avinstallera det.
[05/15/08,03:11:42] VS Scenario: [2] Failed to pass the Warnings/Blocks checks in CVSScenario::Start()
[05/15/08,03:29:07] VS Scenario: [2] CLaterVersionCheck failed : En senare version av programmet är redan installerad på datorn. Om du har problem med programmet använder du Lägg till eller ta bort program för att reparera eller avinstallera det.
[05/15/08,03:29:07] VS Scenario: [2] Failed to pass the Warnings/Blocks checks in CVSScenario::Start()
[05/15/08,03:53:19] Windows Communication Foundation: [2] Error: Installation failed for component Windows Communication Foundation. MSI returned error code 1603
</code>Sv: Kan inte instalera.Net 3.0
/JohanSv:Kan inte instalera.Net 3.0
Jag har letat i registret efter .net 3.0 men det finns integågonstans bara 2.0
Så var är det han hittar att det finns en .Net 3.0 installerad?Sv: Kan inte instalera.Net 3.0
/JohanSv:Kan inte instalera.Net 3.0
Det var MSN. Man fick nog inte ha i gån MSN och installera smatidigt av någon anleding. Kanske för MSN använder .Net 2s filler eller vad vet ja.
Nu funkar det i alla fall
Tack för din hjälp i alla fall