jag har problem med att sessioner bara dör på min sajt. När jag är inloggad och skriver in en nyhet och ska posta den så är jag utloggad och nyheten blir alltså inte inlagd. Det händer hela tiden, när jag surfar på sidan och är inloggad så är jag utloggad rätt som det är. Minainställningar i Web.Config: Kolla i loggen på servern att det inte händer något med IIS så att den startar om, då dör sessionerna om man kör InProc. Har du lagt till nån global.asax också? Jag hade samma bekymmer en gång för att jag hade glömt den filen. Det finns en timeout även på "forms" taggen , kolla vad du har den satt till. Den har jag satt alls, visste inte om den heller. Jag ska prova att sätta den. Men eftersom jag inte har satt den så är det väl standardvärdet på 20 min? Det kanske är där felet ligger. Kontrollerar du om du är inloggad mot en vanlig cookie eller låter du FormsAuthentication göra det jobbet? Det var nåt med nån applikation...nånting på servern,e startade om den och nu fuerar det.Sessioner tar slut?
<code>
<system.web>
<sessionState mode="InProc" timeout="20"/>
<authentication mode="Forms"/>
</code>
Vad kan detta vara?Sv: Sessioner tar slut?
/JohanSv: Sessioner tar slut?
Sv: Sessioner tar slut?
ex:
<code>
<authentication mode="Forms">
<forms name=".ASPXAUTH" loginUrl="~/Members/Login.aspx" cookieless="UseCookies" protection="All" timeout="60" path="/" enableCrossAppRedirects="false"/>
</authentication>
</code>Sv:Sessioner tar slut?
Sv: Sessioner tar slut?
Sv:Sessioner tar slut?