Hej En bra början är nog att skicka rätt ContentType. Men jag vet inte om det är hela lösningen. Kolla in http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_media_type för en listat med olika "content-types". Tack för ditt svar, Fungerar det om du använder rätt content type? (du kan ju lista ut vilken det ska vara på filändelsen) det fungerar, men man får dialogrutan osm frågar om man vill spara filen. vad jag vill göra är att man ska INTE få dialogrutan som frågar om man vill spara filen, utan bara öppna filen direkt, med default media player (realpalyer eller windows media player) skippa också content-disposition: attachment så borde det väl finnas större chanser... Personligen skulle jag försöka med någon flash-musikspelare, då slipper du tjafs.. :)öppna audio filer inte spara dem
jag använder c# för att ladda upp audio filer för att senare man ska kunna lyssna genom att klcika på en länk.
problemet är att när jag klickar på länken dialogrutan som dyker upp frågar om man vill spara eller köra dem.
Vad jag vill göra är att dialogrutan ska inte dyka upp utan filen börja spela (med RealOne eller windows media eller vilket program som passar).
Jag vill inte man ska inte kunna spara mina filer utan bara lysssna.
jag har använt följande kod
Response.ContentType = "application/x-unknown";
Response.AppendHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"" + myFile.OriginalName + "\"");
tack för hjälpen.Sv: öppna audio filer inte spara dem
/JohanSv:öppna audio filer inte spara dem
jag använder följande kod för att användaren får lyssna på filerna på min hemsida. men för att filerna kan laddas upp av authentiserade användare och filerna kan ha olika content type t.ex. mpeg, wav el....
så använder jag följande kod och den fungerar, problemet är att bara den får möjlighet att ladda ner filerna inte bara lyssna.
Response.ContentType = "application/x-unknown";
Response.AppendHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"" + myFile.OriginalName + "\"");
Response.WriteFile(Path.Combine(MyUploadFolder, myFile.FileUrl));Sv: öppna audio filer inte spara dem
/JohanSv:öppna audio filer inte spara dem
Sv: öppna audio filer inte spara dem
Sv: öppna audio filer inte spara dem