Hej. Jag är inte säker men kan det inte vara så att det inte själva borttagandet av textboxen som är problemet utan när systemet ska rita upp bakrundbilden igen för ytan där textboxen låg. Ah, så är det säkert. Fast jag vette tusan hur jag ska lösa det.. för jag måste ha en bakgrundsbild. Det här är en gissning, men finns det inte en funktion som heter SuspendLayout (och en ResumeLayout). Jag har aldrig använt dessa, men jag misstänker att de kan ha med uppritningen att göra, och att de är tänkte för liknande scenarion. Googla på dem och se vad du hittar...som sagt, kan ha helt fel :-)trög ritning C#
Jag har ett problem då jag ritar upp text-boxes över en displayPanel som jag har en bakgrundsbild på.
Det går bra att rita upp, men när jag ska ta bort alla text-boxes och rita upp dem igen går det enormt långsamt. Det är borttagningen av textboxes som är segt.
Vet någon om detta är generellt eller går det att skynda på borttagningen av dem?
Tar jag bort bakgrundsbilden går det så mycket fortare, men jag förstår inte riktigt varför det skulle gå så mycket segare med bakgrundsbilden där?
Någon som har något hett tips hur jag kan lösa det?
tackar på förhand
//MartinSv: trög ritning C#
Sv:trög ritning C#
Jag kör en "displayPanel.clear();" för att ta bort dem.
Går det att initiera en borttagning av textboxarna, säga någonting i stuk med:
-"Uppdatera inte bakgrunden", till programmet.
Sen när allt är borttaget, rita om allt?
Dock ingen aning om hur...Sv: trög ritning C#