Har märkt att vissa program som startas via C# (med Process.Start) slutar fungera så fort det startas. Men startar jag det normalt i Windows går det. Startars programmen via C# med någon begränsning eller? Hmmm vilken applikation är det du startar? Jag har inte haft några problem med detta, förutom just consolapplikationer som snabbt öppnar upp en dosprompt och sedan stänger det när applikationen är klar, men det är ju ett specialfall. Applikationen som sådan bryr sig normalt inte om hur den startats (dubbelklick på ikon, via startmenyn+run, dubbelklick på exe-fil i utforskaren, startad av annan applikation e t c). Alla har ju på ett eller annat sätt startats av windows api:er... Hmm, det är så att jag försöker bygga ett litet spelbibliotek som listar mina spel jag har installerade och man kan då starta dem från programmet. ..en möjlighet är att programmen förväntar sej att working directory är samma katalog där exe filen finns? Kanske det. Är det möjligt att "fejka" det då eller? Kanske med något WinAPI istället för Process.Start? Körs ditt C# program samtidigt med spelet? Titta på klassen ProcessStartInfo (?), där kan du ange ett gäng parametrar så finns WorkingFolder så lär det vara där... Tack för all er hjälp!Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
Kör Vista och är inloggad som Administratör. Har även UAC avstängt.Sv: Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
Sv:Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
Startar dem via Process.Start och som sagt dem flesta spelen går igång medan andra inte gör det. Dem slutar fungera direkt, det är därför jag tror att spelet startas med någon form av begränsning då startar man dem via t.ex Utforskaren går det.Sv: Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
Sv: Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
Kanske är det så att processen som startas från C# stängs ner när C# programmet avslutas.Sv: Program som startas via en C# applikation, har dem några begränsningar?
.StartInfo.WorkingDirectory = Path.GetDirectoryName(TargetPath);
Löste mitt lilla problem! :)