Hej! Jag kan inte lösningen på frågan du ställer, men om WMP kräver en m3u fil så kan du kanske skapa en temporär sådan av filerna i listview:en? Borde det inte finnas några events på kontrollen? Typ mediastarted, mediastopped, error eller liknande? Använd dem, när det är läge så byter du helt enkelt låt till nästa i listan Dokumentationen för media kontrollen finns här: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb262038(VS.85).aspxWindows MEdia Player med C#
Jag har en WMP i min application. Jag fyller en listview med låtar från en katalog. Sedan vill jag att WMP skall spela igenom alla låtarna o Listview. Jag har googla och sökt, men hittar inget ingen bra hjälp.
Finns det någon som kulle kunna hjälpa mig på traven. Alltså! Spela igenom alla låtarna i i listview med WMP, utan att ha skapat en spellista(m3u) fil.
/tyronneSv: Windows MEdia Player med C#
Sv: Windows MEdia Player med C#
Sv:Windows MEdia Player med C#
Inte så bra, men det är vad som finns.
Du kan lägga till låtar till spellistan on-the-fly så här:
myPlayer.currentPlaylist.clear();
myPlayer.currentPlaylist.appendItem(myPlayer.newMedia(
@"C:\Music\08 - Wheels.mp3"));
myPlayer.currentPlaylist.appendItem(myPlayer.newMedia(
@"C:\Music\08 - Wheels.mp3\09 - Decibel.mp3"));
myPlayer.Ctlcontrols.play();
Sen kan du såklart även reagera på events och spela låtar allt eftersom, t.ex. så här:
myPlayer.StatusChange += new EventHandler(myPlayer_StatusChange)
void myPlayer_StatusChange(object sender, EventArgs e)
{
if (myPlayer.status == "Finished")
myPlayer.currentMedia = myPlayer.newMedia(
@"C:\Music\09 - Decibel.mp3");
}
Det finns säkert något bättre event än StatusChange du kan lyssna på så slipper du den fula if-satsen på status. Men, det är väl snyggast att använda playlisten?