Hej > Använder man IE6 hamnar panelen bara ovanpå vissa kontroller ex så går listbox "igenom" och lägger sig över knappar som användaren behöver ok, tackar för svaret, synd att det inte fanns någon bra lösning.IE6 problem med Panels och listbox
Jag har utvecklat en webbapplikation som vi använder på vårt företag. 90% av (för min applikation)användarna kör IE7.
Jag har testat och utvecklat för IE7. Har nu upptäckt att om man kör IE6 så beter sig kontrollerna anorlunda. Ex panels och listbox. Problemet är att vi har en annat köpt system som bara funkar på IE6 så jag kan inte uppgradera alla användarna till IE7.
Hur kan man lösa detta. Ex på fel är att jag använder en panel som lägger sig "ovanpå" sidan och kör enable = false på panelen under, som ett sorts formulär. Funkar kanon i IE7. Använder man IE6 hamnar panelen bara ovanpå vissa kontroller ex så går listbox "igenom" och lägger sig över knappar som användaren behöver. Hur kan det vara så olika? och vad kan man göra?
Har googlat en del men inte hitat något svar.
VS2005, .net 2.0 och c# är det som används.Sv: IE6 problem med Panels och listbox
Det är en bug/vad man nu ska kalla det, i IE6; de kontrollerna är riktiga windows kontroller, dvs. riktiga fönster. Du kan med andra ord inte få dem att lägga sig bakom andra saker. Det finns två lösningar:
1) Det som måste ligga överst kan du lägga i en iframe. Troligen ganska knöligt att implementera
2) Göm listboxarna/selecterna med css (style.display='none' eller style.visibility='hidden')Sv:IE6 problem med Panels och listbox