Hej Prova en try-catch och logga om något går fel och stresskör sen applikationen för att se vad som händer.. hittade lösningen efter MASSOR med letande, som vanligt var felet enkelt när man väl hittade det. Körde en tidsstämplingsfunktion som vid hög belastning kunde diffa 1 sek mellan DB och filnamnet.problem med uppladdade filer
Använder "FileUpload" komponenten för att ladda upp filer till en server. När jag sedan visar dem i en webbapp så funkar det i 9 av 10 fall.
De gånger som misslyckas så finns filen på servern, kan titta på den där utan problem men via min webbapp så misslyckas den. Snutten file.Exists ger false, trots rätt sökväg och filnamn. Hoppar jag över file.Exists kontrollen utan tvingar den att öppna så öppnas endast min webbsida i ex word (om det var ett dokument jag sökte)
Kan tillägga att alla filer (de som funkar resp inte funkar) ligger i samma mapp, samma rättigheter på filerna osv osv.
<code>
System.IO.FileInfo file = new System.IO.FileInfo(path);
if (file.Exists)
{
Response.Clear();
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" + file.Name);
Response.AddHeader("Content-Length", file.Length.ToString());
Response.ContentType = "application/octet-stream";
Response.WriteFile(file.FullName);
Response.End();
}
</code>
Någon som har stött på detta problemet eller har en idé på lösning är jag tacksam då jag lagt MASSOR med tid på detta utan att hitta svaret. Det verkar för mig vara helt slumpmässigt vilka filer som funkar och inte.
\JSv: problem med uppladdade filer
Sv:problem med uppladdade filer
En snabb omskrivning där och problemet är löst.