Är det någon som kan rekommendera en metod att exportera data från en windows applikation till PDF. Jag har kollat på iText för .NET. Någon som använder iText? Har för mig jag använt iText en gång, men på senare tid har jag gått över till Pdfsharp. Den verkar vara väldigt kapabel om man sätter sig in i alla funktioner som finns. Även många av DevExpress & ComponentOne's komponenter kan exportera till .pdf. Men jag vet inte om det var intressant med alternativ som kostade pengar? En variant som jag brukar föreslå (men som inte ger en speciellt stilig uppbyggdnad med .net-komponenter osv.) är att exportera till LaTeX, och kompilera det med t.ex. pdftex.Skapa PDF från windows applikation
Jag vill inte använda Crystal Reports eller SQL Server Reporting då jag helst vill göra detta på klienten. Eller finns det andra fördelar med att processa detta på servern?Sv: Skapa PDF från windows applikation
Sv:Skapa PDF från windows applikation
Sv: Skapa PDF från windows applikation
Det går att göra i princip hur snyggt som helst, och är väldigt logiskt, men å andra sidan måste man kunna/lära sig LaTeX, och installera MiKTex på de datorer som ska göra det.