Har denna uppbyggnad... Jag förstår inte exakt vad du är ute efter, men jag tror inte det där funkar. Vad händer om du har följande? Det går om jag kör tre st replace på samma text, då får jag den effekten jag söker... klassisk ASP och global ersätter alla, medan regexp.replace verkar ersätta den första. Så att frågan är hur en regexp.replace "global" ser ut i C#?Multiersättning Regular Expression
[regex]
En text
[regex]
En annan text
[regex]
En tredje text
[/regex]
[/regex]
[/regex]
Jag använder denna regexp.replace....
tmpRegexp = Regex.Replace(tmpRegexp, @"\[regex\](.*?)\[/regex\]", "<fieldset class='regex'><legend>RegExp</legend>$1[/regex]");
Nu ersätter den enbart den första... i klassisk ASP så kan man lägga till "global", men hur gör man det i C# och regexp.replace? ...eller är det så att man måste köra match på rubbet och gå den vägen...
Jag kan få bort alla 3 [regex] genom att köra samma rad tre gånger... men det vill man ju inte om man får en 4:e eller 5:e...Sv: Multiersättning Regular Expression
[regexp]
a
[/regexp]
[regexp]
b
[/regexp]
Eller kan du bara ha ett element i varje djup?Sv:Multiersättning Regular Expression
Sen om det är
[regex]
En text
[regex]
En annan text
[regex]
En tredje text
[/regex]
[/regex]
[/regex]
eller
[regexp]
a
[/regexp]
[regexp]
b
[/regexp]
...spelar ingen roll i mina ögon eftersom jag vill hitta alla [regexp] och byta ut samtliga utan att köra samma replace-rad x antal gånger. Jag kan köra en matchning där jag loppar ut alla matcningar och ersätter dessa, men går det att lösa med en regexp.replace så gör jag det hellre eftersom jag inte behöver manipulera den texten som matchas mer än byta ut delar med Replace.