Jaghar byggt en uppladdningsfunktion där man kan ladda upp fler filer oå en gång, det fungerar utmärkt. Jag skulle även vilja ha en animering eller nåt som visar att man laddar, det skulle räcka med totalt antal mb och sen hur många procent det är kvar eller nåt sånt. Jag har dock inte en aning om hur man gör detta, kan någon länka till en tutorial eller visa mej på rätt väg? Windows-applikation eller Web? Hur går uppladdningen till? Det är en webbapp. Hur den går till? Fattar nog inte riktigt vad du menar. Skickar med koden istället. http://www.google.se/search?hl=sv&q=asp.net+file+upload+progress&btnG=Google-sökning&meta=&aq=f&oq= Jadu, vet man bar vad man ska söka på så:) hehe Annars kan jag varmt rekommendera Flajaxian file uploader. Jag hittade denna http://www.codeproject.com/KB/aspnet/FlashUpload.aspx. har dock haft lite problem att få det att fungera som jag vill, ska kolla på ditt förslag.Animering till upp laddning?
Sv: Animering till upp laddning?
/JohanSv:Animering till upp laddning?
<code>
protected void btnSubmit_Click(object sender, EventArgs e)
{
HttpFileCollection uploads = HttpContext.Current.Request.Files;
string result = "";
int myResult = 0;
for (int i = 0; i < uploads.Count; i++)
{
HttpPostedFile upload = uploads[i];
if (upload.ContentLength == 0)
continue;
string c = System.IO.Path.GetFileName(upload.FileName); // We don't need the path, just the name.
try
{
upload.SaveAs(Server.MapPath("userFiles/" + User.Identity.Name + "/") + c);
int fileSize = int.Parse(upload.ContentLength.ToString());
fileSize = fileSize / 1024;
result += fileSize + " " + c + " " + upload.ContentType + "<br />";
myResult++;
}
catch (Exception Exp)
{
lblError.Text += Exp.Message;
}
}
lblError.Text = "Följande: " + myResult.ToString() + " filer laddades upp.<br />" + result;
listDirectory(ViewState["myPath"].ToString());
}
</code>
Den är tagen rakt av från asp.net:s How Do I video. Har gjort om den en del.Sv: Animering till upp laddning?
Första träffen ser t.ex. bra ut :)Sv:Animering till upp laddning?
Tackar för hjälpenSv: Animering till upp laddning?
Otroligt smidig att använda och kan i princip göra vad som helst. Dessutom är den open source. Enda nackdelen är väl att den är flash-baserad så man måste ha flashplayer installerad.Sv:Animering till upp laddning?