Har en listbox som jag lägger till värden i från en XML-fil Om du ändrar i själva datakällan så bör det räcka med att du binder om listbox-kontrollen med den uppdaterade datan. Hej och tack för ditt svar, tyvärr hjälper det mig föga. jag har testat med Vad händer om du istället tar bort alla items och lägger till dem igen? hur gör man det enklast, för jag måste ju lagra de jag har någon annan stans så länge.Uppdatar listbox winforms
Har sedan en funktion som byter ut texten smtp: till SMTP: på den markerade raden när man trycker på en knapp.
Vad jag gör då är att jag ändrar alla till smtp: och sedan ändrar till SMTP: på den Item som är markerad. Hela den funktionen fungerar och när jag skriver ner det i en XML-fil fungerar det perfekt. Det som jag stör mig på är att själva listboxen inte blir uppdaterad.
Jag har googlat och letat och testat men vet inte hur jag ska göra för att få listboxen att uppdatera sig.
har försökt med lbEmailAdresses.Refresh();
men det fungerar ändå inte.
Tacksam för svar.
Sv: Uppdatar listbox winforms
Sv:Uppdatar listbox winforms
Jag lägger till värden med lbEmailAdresses.add(värde);
. Men annars hade din lösning varit perfekt. Om någon har någon lösning är jag tacksam för svar.
Mvh
Nisse Pettersson
lbEmailAdresses.Invoke();
Sen såg jag att man kan köra Application.DoEvents() men det hjälpte inte heller.
Ganska drygt problem då det bara är grafiken som inte ritas om, data blir som det ska i den.
Sv:Uppdatar listbox winforms