Jag söker ett "annat" sätt att skriva ut en variabel i min repeater, än att leta efter x antal .NET-controller. Jag vill sätta en variabel CB och sen skriva ut den på flera ställen på min sidan i <ItemTemplate>. Varför jag inte vill gå mot en vanlig kontroll är för att jag inte vill söka reda på 4-8st <asp:Literal> och fylla på med exakt samma värde. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.repeater.itemdatabound.aspx Oki... får kolla lite mer på det... Hm, det kan vara en idé att lösa det med en variabel. Hur som haver, titta på det eventet jag skrev omSkriva ut variabel i i repeater
Har suttit och sökt och letat och kommit fram till detta (och den närmaste lösningen ag hittat...)
<code>private string _bloggID = "";
public string bloggID
{
get { return _bloggID.ToString(); }
set { _bloggID = value; }
}</code>
Sen i min ItemDataBound så lägger jag detta...
<code>int bloggPostID = Convert.ToInt32(((DataRowView)e.Item.DataItem).Row["bID"]);
bloggID = bloggPostID.ToString();</code>
På min .ASPX-sida skriver jag
<code>[<%# Eval("bID") %>-<%# bloggID %>]</code>
Eval("bID") och bloggID ska skriva ut samma sak i mitt exempel, men som det är nu så får jag bloggID släpande. Så att jag får ["trådens ID" - "föregående tråds ID"]... Varför blir det så för och hur kan man gå runt det?Sv: Skriva ut variabel ii repeater
Första raden: "Occurs after an item in the Repeater control is data-bound but before it is rendered on the page."
Du skulle nog kunna titta på ItemCreated-eventet istället.
Hur som haver, jag vet inte riktigt om jag tycker det är en bra lösning att göra som du gör, måhända det finns en bra anledning till det, men jag tycker du borde fundera på alternativ till det hela. Kan du inte t.ex. anropa en funktion som tar aktuellt DataItem som argument? På så sätt måste du inte ha en variabel utanför funktionen att hålla reda på.Sv:Skriva ut variabel ii repeater
Det som jag ska ha detta till är att MD5-hashade kontrollsiffror på diverse onClick-event på ett gäng buttons. Det är samma MD5-kontrollsiffror på samtliga knappar och då vill jag inte hålla på med literals på "knapparna" för att mata in dessa värden. onClick-funktionen i sig tar emot 4st olika variablar, varav 3st skiljer sig och detta är den 4:e som är gemensam för samtliga knappar per post. Det är för att adminknappar för en blogg...
Hade man kunnit "sätta" in en variabel så hade det varit väldigt smidigt för att få till lösningen.Sv: Skriva ut variabel ii repeater