Hej. Jag förstår inte riktigt (säkert jag som är dum :)) Navsystemet har även ett gränssnitt. Från detta gränssnitt vill nu kunden att man ska kunna välja vilka "saker" man ska skicka från navsystemet till ett visst ställe i ett av de andra systemen... SOAP kräver inte att det skall vara samma, inte vad jag vet iallfall, eller så förstår jag bara inte ditt problem :)Leka WCF ned ASMX
Vi har ett navsystem som andra system pratar med via WS..
Detta nav känner inte till de andra systemen, fram tills idag... Nu vill kunden kunna skicka data från navet till slavapparna...
Om vi kört med WCF hade detta varit lätt, bara att implementera en ett interface på de befintliga WCF servicearna....
Men detta går ju inte med ASMX....
Det funkar att anropa två olika WS som innehåller samma metoder, dock måste de ha samma namespace och de har de inte. Går det att komma runt?Sv: Leka WCF ned ASMX
Men du har ditt NavSystem som innehåller en massa information som andra system anropar. Navsystemet vet ju inget om dessa olika system utan har bara en WS som dessa kan anropa.
Du vill nu få data från NavSystemet till de andra systemen. Och det är här som jag inte riktigt förstår vad du menar! Skall det skickas data i retur från ett WS-anrop, men du får inte ändra i "interfacet" för WS:en.
Eller skall NavSystemet automatisk skicka ut informationen till olika system vid olika data och vid olika händelser?
- MSv:Leka WCF ned ASMX
Vad som ställer till det är att soap kräver att namespacet ska vara samma för båda WS som man anropar.. Går detta att komma runt?Sv: Leka WCF ned ASMX
Ditt problem har en enkel lösning och det är att du skapar en webservices i det andra systemet som ditt navsystemet kan anropa när det vill. Problemet är kanske att dessa system inte kan ha WS eftersom det utan WCF kräver en IIS installerad och det kanske inte är tillrådigt, då finns det andra sätt att lösa det på, typ köer, eller remoting om båda systemet är .NET.
- M