Hej på er. Om det du vill göra går att göra med något kommandorads-verktyg så kan du ju alltid anropa det verktyget från din applikation. Det görs ju normalt via komandotolken med regsvr32, men hur man faktiskt gör det i kod är väl det jag är ute efter. System.Diagnostics.Process.Start("regsvr32", "/u /s component.dll"); // /u avregistrerar, /s betyder silent (=inga felmeddelanden) Sen bör du ju även vara medveten om att UAC kommer att sätta käppar i hjulet ifall din användare kör Vista/7Registrera dll:er i kod
Är det någon som vet hur man kan registrera en dll kodmässigt? Jag har ett program som kopierar filer från en server till den lokala servern, och somliga av dessa filer ska ersätta befintliga, om de är nyare än de som finns redan eller om dom inte alls finns. En del av dessa filer är dll:er, och då måste jag avregistrera den befintliga, och regisrera om den (alt. bara registrera om den inte fanns). Någon som vet hur man gör det? Via regasm eller gacutil eller så kanske? Det måste ske i koden, och kan inte göras manuellt efteråt alltså.Sv: Registrera dll:er i kod
/JohanSv:Registrera dll:er i kod
Sv: Registrera dll:er i kod
Sv: Registrera dll:er i kod