Hej Kort svar: det går inte. ok, tackar för svaret. Legacy ASP i sida med masterpage asp.net
Jag har en aspx applikation som använder sig av en masterpage (mastern innehåller i princip menyn och lite annat)
Nu har jag dock behov av att länka in gammal asp kod i content. Är det möjligt?
Om inte hur löser man bäst detta annars? Jag vill inte använda frames.
\JSv: Legacy ASP i sida med masterpage asp.net
Långt svar: Det går med en massa knövel. Om du är beredd att ge upp sessions i asp så är det väldigt enkelt, på sätt och vis; skapa en ny asp.net-sida som använder masterpagen, sidan får sedan i sin tur skicka en förfrågan med t.ex. System.IO.WebClient till localhost och fråga efter asp-sidan, när den sedan får svaret så får den stoppa in svaret i placeholdern för masterpagen.
Om du inte är beredd att ge upp sessions så måste du låta din asp.net-sida dessutom tillhandahålla en cookiecontainer, och den sparar du då förslagsvis i asp.net:s sessionstate. Anledningen till att du måste göra det är att asp, liksom asp.net i normalfallet, sparar en nyckel i en cookie, som sedan klienten ser till att skicka med vid varje anrop. I det här fallet är dock servern klienten ur asp-scriptets ögon, och således så måste servern hålla reda på den där cookien.Sv:Legacy ASP i sida med masterpage asp.net
Det verkar knöligt, precis som jag trodde. Tror jag får kika på en lösning med frames i alla fall...
\jonas