Hej Hej Jag kan inte reproducera det. Min behåller värdet även om jag ändrar Checked. Mitt fel jag skapade ett nytt project och da fungerar det som det ska, maste vara nat som hant i mitt befintliga. Tack for hjalpen AndredateTimePicker sätta tid
har 2 små problem med dateTimePicker.
Förutsättning: Vs2005, har satt .CustomFormat = "HH:mm" , samt
1. När programmet körs så sätts tiden till aktuella systemets tid, jag vill kunna sätta en egen tid, har provat med att sätta tex: .Value = New datetime(***) men den tar bara datum inte tid.
2. Jag använder TAB för att hoppa till nästa object, dock när jag kommer till DTP så markeras först HH men Tabar jag igen går den till nästa object, man måste använda högerPil för att markera mm. Finns det nåt bra sätt att fånga upp Taben om HH är markerad ocg omvandla den till högerPil i stället?
Tack på Förhand
Jonber
(ps ja jag har googlat men inte hittat några bra svar ds)Sv: dateTimePicker sätta tid
dateTimePicker1.Value = new DateTime(2009, 06, 12, 18, 55, 00);
Testade detta och det funkar bra.
Sv:dateTimePicker sätta tid
private void dateTimePicker1_PreviewKeyDown(object sender, PreviewKeyDownEventArgs e)
{
if (e.KeyCode == Keys.Tab)
{
SendKeys.Send("{RIGHT}");
SendKeys.Flush();
}
}
Verkar funka, men du måste på nåt sätt förhindra att nästa kontroll fokuseras.
Sv: dateTimePicker sätta tid
André tack för dina svar, dock så tyckte jag att redan hade provat ditt svar om att sätta tid:
dateTimePicker1.Value = new DateTime(2009, 06, 12, 18, 55, 00);
och ja det fungerar men endå inte, jag sätter:
dateTimePicker..Checked = false;
och då sätter den automatiskt systemets tid som Value, jag sätter den till false för att kunna kolla om användaren har satt ett värde. Nån bra ide om hur man kan lösa det?
/JonBer Sv:dateTimePicker sätta tid
Kan du inte bara sätta Value igen då, efter att du satt checked till false?Sv: dateTimePicker sätta tid
JB