Hej! Fattar det som att du vill automatisera det hela? Då vet jag inte, men om du vill göra det manuellt så är det bara att lägga in alla bilder i Windows Movie Maker. Jo, det går ju men, det är automatiskt jag vill ha det :) Men... det är väl inget till C#? Alltså, du kan skicka bilderna till en mapp och sen köra programmet som en batch på dem. Han vill nog att hans program ska göra allt.. Tyvärr vet jag ingenting om hur man gör det. Finns det några problem med att använda t.ex. ffmpeg? Det löser annars problemet väldigt smidigt.. Ok, har aldrig använt ffmpeg, ska kolla på det, det verkar ju anpassat så att man kan använda det som man vill hehe :) Det finns säkert utmärkt dokumentation att hitta på den där sidan, och så finns google. Själv har jag ingen större koll på vad ffmpeg klarar av i detalj, men det låter inte som en omöjlighet direkt Jo det finns det men jag är fortfarande lite sådär mot lösningen, detta kräver ju att alla användare har detta programmet ffmpeg... ja det är sant, men OM ingen annan lösning finns får man ju köra med det. Lösning finns inte alltid, men kan alltid skapas!Spara bilder som AVI/annat format
Om jag har 732 bilder och vill spara detta som en film, AVI eller nåt annat format, hur kan jag göra då, sökte på google men hittade inte det jag ville ha :/
Det jag ska göra är en screen recorder med "print screen" som sen sparar ner allting till en film!
Tack på förhand //WebbHelpSv: Spara bilder som AVI/annat format
/JohanSv:Spara bilder som AVI/annat format
Sv:Spara bilder som AVI/annat format
Jag vill göra detta i C# efter när man avslutat recording.
Alltså jag kommer ha en printscreen ofta, som sedan skapar massa bilder som sen ska sparas ner av program till en videofil/film!Sv: Spara bilder som AVI/annat format
(Du kan ju nämligen starta ffmpeg ifrån .net utan problem, och, vid behov, även få tag på vad ffmpeg skriver ut på stdout)Sv: Spara bilder som AVI/annat format
Kan man även välja t.ex. en mapp den ska skapa filmen ifrån, alltså där bilderna ligger... eller hur blir det där?Sv:Spara bilder som AVI/annat format
Sv: Spara bilder som AVI/annat format
Sv: Spara bilder som AVI/annat format
Jag trodde .NET hade någon class för detta :)Sv:Spara bilder som AVI/annat format
Det går göra WMV-video med hjälp av .NET och DirectShow. Men DirectShow-delen av DirectX är inte portad till .NET av Microsoft. Så antingen gör man det själv eller så finns det färdiga open-source.
Det är dock avancerat och blir mycket kod.
Sen finns det ett antal kontroller som kan göra detta. T.ex.:
http://developer.apple.com/mac/library/samplecode/CreateMovieCSharp/listing1.html
Skapar MOV-video.