Jag misslyckas med att visa data i en listbox (åtminstone tror jag det är där felet ligger). Det här borde ju vara busenkelt, jag får ursäkta mig med att jag är nybörjare. Jag lägger in kod för hela funktionen, men jag tror felet ligger i else-satsen på slutet. Vet inte om jag missar det men i sql5 använder du medlemsnummer[j] som parameter. Du har satt j=0 och den räknas aldrig upp. Då kan det vara att den får ett värde på en post där ingen information finns. Även om informationen finns så kommer du få max 1 person i listan. Prova att ta bort dr5.Read(); innan whileloopen oc se vad som händer. Du anger att datareadern skall läsa två ggr. En gång före whileloopen och en gång i loopen. Hans: Tack för svar! Ok, fast då borde jag åtminstone få upp 1 person i listan, eller? Jag ändrar till 10000 så blir det en ordentlig marginal. Peter: Tack för svar! Jag har tagit bort den, samt två andra dr.Read(); som låg dubbelt, men resultatet blir fortfarande som tidigare. Det är ett par saker som gör mig fundersam. Hans: Tack igen! Blir denna någonsin true? Körs for-loopen? Peter: Jag såg inte ditt meddelande förrän nu, men jag har fått det att funka! ett litet knep jag brukar göra för att se att SQLn skapa rätt är att skapa en temp string. Sen lägger du en breakpoint på raden efter. Det gör att du kan föra muspekaren över stringen och kopiera SQL-strängen och provköra eller analysera den och sen vad du får för värden. listBox.Items.Add - vad har jag missat?
Jag får inga felmeddelanden, så jag har svårt att hitta vad som är fel.
Jag vore mycket tacksam för lite hjälp att hitta felet, och ber om ursäkt om koden är ostädad. Tack på förhand!
//klickad checkbox visar vilka som anmält sig till en tävling
protected void CheckDeltagare_Clicked(Object sender, EventArgs e)
{
ListBoxDeltagare.Items.Clear();
int[] medlemsnummer = new int[10000];
int m = 0;
int j = 0;
StringBuilder str = new StringBuilder();
int TävlID;
string status;
int deltagare;