Jag har en gridview som visar aktiviteter från innevarande dags datum och två veckor framåt. Jag skulle vilja ge möjlighet att bläddra bakåt och framåt i tiden, ett klick på min LinkButtonTidigare ska bläddra tabellen två veckor bakåt i tiden och likadant fast framåt i tiden med Senare-länken. Frågan är inte löst, men inte längre aktuell.C#, sql: visa tidigare och senare sidor av gridview?
Sql-frågan för att visa innevarande dags datum och två veckor framåt ser ut så här:
<code>
string sql = "SELECT tstatus, tdatum, tavlingsid, tnamn, tstarttid, tsluttid, tmaxdeltagare, tbeskrivning
FROM tavling WHERE tavling.tdatum >= CURRENT_DATE AND tavling.tdatum < (CURRENT_DATE + integer
'14')";
</code>
Min fråga är: Finns det något sätt att i sql-frågan ange det jag vill? Det är inte två veckor framåt och bakåt från innevarande dags datum jag är ute efter, utan från det första datum som visas i tabellen. Om jag först måste läsa av vilket datum som står först i tabellen - hur gör jag det utan att första raden är markerad? Går det ens? Jag använder C#.Sv: C#, sql: visa tidigare och senare sidor av gridview?