Hej Om du har en öppen connection räcker det väl med:Ta bort allt i en tabell i access med C#.
Detta är mitt första inlägg. Jag är nybörjare och inte helt insatt i allt jag gör.
Jag behöver hjälp med ett projekt som jag jobbar på. Jag har ett fönster som hämtar data från en databas tabell till min interna struktur och i vilket jag kan redigera datan. Sedan, när jag stänger ner fönstret vill jag att C# ska rensa den tabellen i databasen och sen lägga in all data från de interna strukturerna (som nu kan ha redigerats eller värden kan ha lagts till) till databasens tabell på nytt.
Problemet är att jag inte lyckas skriva ngn fungerande kod som tar bort all data ur databasen. den jag har nu ser ut på följande sätt:
OleDbCommand command = new OleDbCommand("DELETE FROM Patient");
minAdapter.DeleteCommand = command;
och därefter körs koden som lägger in värdena på nytt. Men koden här ovan gör inget, den raderar inga värden ur databasen.
Jag skulle upskatta hjälp väldigt mycket, jag har försökt att lösa detta i flera timmar nu och antagligen saknas bara ngn enstaka rad för att få det att fungera.Sv: Ta bort allt i en tabell i access med C#.
OleDbCommand command = new OleDbCommand("DELETE FROM Patient");
command.ExecuteNonQuery();